Tjahas. Toivotan teidän ensinnäkin tervetulleeksi seuraamaan hopeisen lohikäärmeen elämää. Tämä on sitten ensimmäinen blogitekstini täällä, katsotaan miten se etenee. Päätin tehdä tämän ihan omaksi huvikseni ja teidän harmiksi... Paitsi jos te tahdotte tietää millaista elämää lohikäärmeet elävät, niin olette tulleet juuri oikeaan blogiin.

Harva on tavannut lohikäärmeen ja vielä harvempi on jutellut tämän kanssa. Se johtuu siitä, että olemme suhteellisen epäileviä ihmisten suhteen. Kuitenkin, monet meistä omaksuvat ihmishahmon kulkeakseen teidän keskuudessanne ja tutkien teidän elämäänne. Monet ottavat ihmishahmon myös siksi, että saisivat olla rauhassa. Kuvitelkaa nyt mikä soppa siitä syntyisi, jos joku meikäläisistä lentelisi teidän kaupunkien yllä ja yllättäen laskeutuisi aivan torille teidän eteenne.

Kuitenkin, tämä kertoo minusta, suuresta ja vanhasta Hopeisesta lohikäärmeestä ja pienestä kaksoiselämästäni teidän ihmisten keskellä. Olen tietääkseni ainoa lajiltani (en tosin ole kuullut muista hopeisista, mutta eipä sillä väliä) ja minä olen Timotheus Hopeinen. Minut tunnetaan myös Theus Hopeisena (yleensä minua kutsutaan Theukseksi, mutta kyllä Hopeinenkin käy) ja löytyy minulta myös pari muutakin nimeä, joita en tässä aio julkistaa. Ehkä joskus toiste, jos osoitatte olevanne luottamukseni arvoinen.

Kerroin jo, että kuka olen ja että mitä tämä blogi tulee pitämään sisällään. Ainakin suunnilleen. Pakko muuten kysyä: miten ihmeessä te ihmiset jaksatte kirjoittaa tälläisiä "blogeja" tällä tavalla? Eikö päiväkirja ajaisi saman asian, silloin teidän käsinkirjoittamistaitonnekin pysyisivät edes jotenkin kuosissa. Minun täytyy muuttua ihmishahmoon tästedes aina kun kirjoitan tänne... Tosin siihenkin löytyy ratkaisu.

Tähän päättyy tämä ensimmäinen tekstini. Toinen teksti tulee piakkoin, oikeastaan jo tämän illan aikana, jos tarkkoja ollaan. Pitäkää hauskaa kun luette kommelluksistani.